حوزه تراز انقلاب اسلامی

مطالب تبیینی تحلیلی پیرامون حوزه تراز انقلاب اسلامی

حوزه تراز انقلاب اسلامی

مطالب تبیینی تحلیلی پیرامون حوزه تراز انقلاب اسلامی

حوزه تراز انقلاب اسلامی

طلبه انقلابی طلبه ای است که در ساحت های باور، ارزش و رفتار، انقلابی باشد.

برگی از تاریخ انقلاب(۱) 🔻عزل قائم مقام؛

دوشنبه, ۵ فروردين ۱۳۹۸، ۱۱:۵۸ ق.ظ

🔹ششمین روز فروردین ماه هر سال یادآور سالگرد صدور نامه ای است تاریخی که در آن امام خمینی(ره) برای صلاح اسلام و جامعه اسلامی  آقای منتظری را کنار گذاشته و نکاتی را متذکر شدند که امروز و با گذشت سه دهه همچنان برای عبرت و درس آموزی از تاریخ انقلاب، نیاز به بازخوانی آن احساس می شود.

🔹حضرت امام به وضوح در نامه  6 فروردین 1368 به آیت الله منتظری تصریح کرده است که با توجه به ساده لوحی و القاپذیری و نداشتن ظرفیت های لازم جهت رهبری، از ابتدا با انتخاب وی مخالف بوده اند.

🔹امام در نامه معروف خود به آقای منتظری خاطر نشان می کنند «شما در اکثر نامه‌ها و صحبت‌ها و موضع گیری‌هایتان نشان دادید که معتقدید لیبرال‌ها و منافقین باید بر کشور حکومت کنند. به قدری مطالبی که می‌گفتید دیکته شده منافقین بود که من فایده‌ای برای جواب به آنها نمی‌دیدم. مثلا در همین دفاعیه شما از منافقین تعداد بسیار معدودی که در جنگ مسلحانه علیه اسلام و انقلاب محکوم به اعدام شده بودند را منافقین از دهان و قلم شما به آلاف و الوف رساندند و می‌بینید که چه خدمت ارزنده‌ای به استکبار کرده‌اید.»

 🔹حضرت امام(ره) در ۸ فروردین ماه  68،  طی آخرین نامه مکتوب خویش به آقای منتظری از علت سکوت خویش پس از تصمیم مجلس خبرگان نیز چنین سخن می گویند «هم شما و هم من، از ابتدا با انتخاب شما مخالف بودیم… ولی خبرگان به این نتیجه رسیده بودند و من نمی‌خواستم در محدوده قانونی آنها دخالت کنم.»

🔸سادگی و زودباوری آقای منتظری، القاءپذیری ایشان و اصرار وی بر نظرات خود، تاثیر گذاری اطرافیان بر آقای منتظری، نفوذ منافقین و سیاهنماییشان از وضعیت کشور، اختلاف انگیزی مخالفان نظام، از جمله عواملی است که منجر به صدور نامه حضرت امام (ره) در ششم فروردین سال ۶۸ و برکناری آقای منتظری شد.

🔸بعد از عزل آقای منتظری، دشمنان تلاش کردند تا این جریان را زنده نگه دارند. پیوند جریان منتظری با جریان لیبرال و جریان منافقین و جریان فتنه از شکل پنهانی به صورت علنی تبدیل شد و به حمایت از یکدیگر پرداختند. سخنرانی ها و بیانیه ها و تالیفات آقای منتظری، گواه بر ضدیت این جریان با حضرت امام و انقلاب است.

🔸با نگاهی به مواضع و عملکرد احمد منتظری و نزدیکان وی پس از فوت آقای منتظری مشخص می شود که جریان منافقین و لیبرال از هر فرصتی برای جنجال آفرینی و تنش آفرینی و تهیه خوراک رسانه ای برای شبکه های معاند نظام استفاده می کند. این جریانات تلاش کردند تا با استفاده از فرزندان منتظری و برخی از شاگردان منتظری به مخالفت با نظام بپردازند. در این بین نقش سید هادی هاشمی به عنوان داماد و رئیس دفتر سابق منتظری به عنوان مهره پشت پرده در برنامه ریزی و تحریک مخالفین، مهم است. یکی از اهداف اصلی هادی هاشمی و اطرافیان وی، تطهیر چهره منتظری و مهدی هاشمی معدوم و تخریب چهره امام و انقلاب و ایجاد جو بی اعتمادی به نظام اسلامی است.

🔸مصاحبه با شبکه های ضد انقلاب خارج از کشور و شایعه پراکنی و تهیه خوراک تبلیغاتی برای آنها،حمایت از بهائیان و دراویش باغی، ارتباط با منافقین، حمایت از فتنه گران و گروهکهای سیاسی مخالف نظام و انقلاب از جمله فعالیتهای این افراد پس از فوت آقای منتظری می باشد.

#جریان_نفوذ
#جریان_دگراندیش_حوزوی
#حوزه_تراز_انقلاب_اسلامى

🆔 @hawzah_enghelabi

  • طلبه انقلابی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی