حوزه تراز انقلاب اسلامی

مطالب تبیینی تحلیلی پیرامون حوزه تراز انقلاب اسلامی

حوزه تراز انقلاب اسلامی

مطالب تبیینی تحلیلی پیرامون حوزه تراز انقلاب اسلامی

حوزه تراز انقلاب اسلامی

طلبه انقلابی طلبه ای است که در ساحت های باور، ارزش و رفتار، انقلابی باشد.

جریان دگراندیش حوزوی(قسمت چهاردهم)

چهارشنبه, ۷ فروردين ۱۳۹۸، ۰۹:۵۵ ق.ظ

موسی اصفهانی

موسی اصفهانی٬ نواده حضرت آیت الله آقا سید ابوالحسن اصفهانی است که در عصر پهلوی به نمایندگی مجلس شورای اسلامی رسید و با استفاده ابزاری از #لباس_روحانیت٬ با ظاهری غیردینی و محاسن تراشیده٬ بصورت معمم در #دربار تردد مداوم داشت و از آن بدتر٬ به #عیاشی شهره بود.

بعد از مدتی به دلیل مفاسد مالی از ایران گریخت و در عراق دست راست #تیمور_بختیار محسوب می شد و بعد از ورود امام به عراق تلاش کرد خود را در شمار اطرافیان امام جا بزند که با بی اعتنایی امام و هوشمندی آقا سید مصطفی خمینی٬ ره به جایی نبرد و طرد شد.

گذشته از دستگاه بعثی ها٬ مدتی تلاش کرد خود را به عبدالناصر نزدیک کند و تا حدودی هم پیش رفت.

مرور خاطرات یکی از اعضای حلقه طلاب حامی امام در نجف که از قضا بعدا در جرگه اطرافیان آقای منتظری و اصلاح طبان نشان دار حوزوی درآمد٬ تصویر شفافی از زندگانی موسی اصفهانی به  دست خواهد داد که ضمنا نفوذی های امروزین را عاجز خواهد کرد که این یادداشت را یکطرفه و جهت دار معرفی کنند.
مرحوم سید رضا برقعی مدرس در خاطراتش که سال ۹۶ توسط نشر عروج منتشر شد٬ چنین می گوید؛

سید موسی اصفهانی شخصیتی بسیار پیچیده و با استعداد بود... حاج آقا مصطفی گفتند [آقا موسی] گرچه #شیطان_صفت است ‌ولی نابغه است‌. واقعیت هم همین بود.

آقا موسی از ابتدا طلبه و معمم و ملبس بود... از خصوصیات ایشان #عیاشی و #خوشگذارانی وی بود.

با #برخوردی که حاج آقا مصطفی با وی کرد٬ او نیز به بغداد رفت و فقط گاهی به نجف می آمد.

یکی از اقدامات مهم آقا موسی اصفهانی تألیف کتاب ربع قرن زندگی آیت الله حکیم بود.... این کتاب در زمان خود خیلی سر و صدا برپا کرد. به عنوان مثال در این کتاب به وضوح مناسبات آسید ابراهیم یزدی (نوه دختری مرحوم آیت الله آسید کاظم یزدی صاحب کتاب عروةالوثقی) وابسته به بیت آیت الله حکیم و داماد را با #رژیم_پهلوی تشریح کرده و جای هیچگونه شبهه ای را باقی نگذاشته بود‌.

سید موسی پس از [پیروزی] انقلاب [اسلامی] به همراه آیت الله #سیدمحمد_بجنوردی نوه دختری آسید ابوالحسن اصفهانی و پسرعمه سید موسی اصفهانی مجددا به ایران بازگشت و قصد داشت بار دیگر شانس خود را جهت تصدی کرسی نمایندگی مجلس از حوزه اصفهان امتحان کند.

او بار دیگر به خارج رفت؛ ابتدا به عراق و بعد لیبی و سپس به #آمریکا رفت و در آنجا تبدیل به یک #ضدانقلاب  درجه یک شد و علیه حضرت #امام مواضع بسیار تندی گرفت. 

وی رفته رفته در مورد برخی مبانی اعتقادی شیعه مواضعی را گرفت که بیانگر #تزلزل_اعتقادی وی بود و به مرور در اواخر عمر [او هنگام مصاحبه زنده بود و اطلاعات مرحوم برقعی در این مورد دقیق و درست نبوده]٬ همه چیز را انکار کرد و رسما اعلام مطالب #کفرآمیز نمود!
(خاطرات سید رضا برقعی٬ صص ۲۱۷_۲۲۰)

:large_orange_diamond:پی افز‌ود
بر اساس رهیافت کیس مورد مطالعه٬ نفوذی های حوزوی چهره هایی #وابسته به استبداد و استکبار اند٬ از بنیه عقیدتی متزلزلی برخوردارند به شریعت و شعائر شیعی التزام ندارند٬ اگر منافع شان اقتضا کند ژست انقلابی می گیرند و هنگامی که چهره واقعی شان رو شود٬ علنا ضدیت با امام و انقلاب را اعلان می کنند! و اینکه قبله شان #غرب و خصوصا #آمریکای_وحشی است!
به راستی امروز کدام جریان و افراد را با این شاخصه ها در حوزه سراغ داریم؟!!!
منبع؛(کانال روزنه)

#جریان_دگراندیش_حوزوی
#اپوزسیون_خارج_از_کشور‌
#سکولارهای_معمم 
#اسلام_آمریکایی 
#نفوذی_های_لیبرال

:id: @hawzah_enghelabi

  • طلبه انقلابی

جریان نفوذ

دگراندیشان حوزوی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی