حوزه تراز انقلاب اسلامی

مطالب تبیینی تحلیلی پیرامون حوزه تراز انقلاب اسلامی

حوزه تراز انقلاب اسلامی

مطالب تبیینی تحلیلی پیرامون حوزه تراز انقلاب اسلامی

حوزه تراز انقلاب اسلامی

طلبه انقلابی طلبه ای است که در ساحت های باور، ارزش و رفتار، انقلابی باشد.

تحریف اندیشه امام در پرتال امام خمینی(ره)!

پنجشنبه, ۲۳ اسفند ۱۳۹۷، ۰۱:۰۸ ب.ظ

متاسفانه پرتال امام خمینی که قرار است مدافع اندیشه‌های ایشان باشد، مطلبی را در قالب پاسخ به سوال گذاشته (کد مطلب: 43283) که آنجا مدعی شده‌اند که تعبیر «حفظ نظام از اوجب واجبات است» در آثار امام خمینی وجود ندارد بلکه در آثار ایشان فقط دو بار تعبیر اوجب واجبات آمده است، که یکی در بحث تهذیب نفس است و دیگری این عبارت که «اهتمام به امور مسلمین از اوجب واجبات است.» (صحیفه امام، ج3، ص 414) که ربطی به حفظ نظام جمهوری اسلامی ندارد؛ و سپس با ذکر شواهدی از کلام امام، نتیجه گرفته‌اند «مراد امام از حفظ نظام، جلوگیری از آنچه موجب خلل در امور و نظم جامعه شود و جامعۀ اسلامی را دچار آسیب و تزلزل کند می‌باشد»، و تلویحا به مخاطب تفهیم می‌کنند: از کلام امام خمینی ضرورت حفظ نظام جمهوری اسلامی برنمی‌آید، بلکه در سخنان ایشان صرفاً همان تاکید عمومی علمای اسلام بر حفظ اسلام است؛ نه مطلبی ناظر به جمهوری اسلامی! (http://www.imam-khomeini.ir/fa/c76_15369/)

:small_orange_diamond:آیا امام خمینی در نامه عزل آقای منتظری تاکید نکرد که «همان طور که نوشته اید رهبری نظام جمهوری اسلامی کار مشکل و مسئولیت سنگین و خطیری است که تحملی بیش از طاقت شما می خواهد. ... به شما نصیحت می کنم که بیت خود را از افراد ناصالح پاک نمایید؛ و از رفت و آمد مخالفین نظام، که به اسم علاقه به اسلام و جمهوری اسلامی خود را جا می زنند، جداً جلوگیری کنید... طلاب عزیز، ائمۀ محترم جمعه و جماعات، روزنامه ها، و رادیو ـ تلویزیون، باید برای مردم این قضیۀ ساده را روشن کنند که در اسلام مصلحت نظام از مسائلی است که مقدم بر هر چیز است، و همه باید تابع آن باشیم.» (صحیفه امام، ج21، ص334)

:small_orange_diamond:آیا عبارتی مانند این عبارت «مسئلۀ حفظ نظام جمهوری اسلامی در این عصر و با وضعی که در دنیا مشاهده می‌شود و با این نشانه گیریهایی که از چپ و راست و دور و نزدیک نسبت به این مولود شریف می شود، از اهمّ واجبات عقلی و شرعی است که هیچ چیز به آن مزاحمت نمی کند؛ و از اموری است که احتمال خلل در آن عقلاً منجز است» (صحیفه امام، ج19، ص152) معنایی جز اوجب واجبات بودن حفظ نظام جمهوری اسلامی دارد؟

:small_orange_diamond:آیا نفرمود «شما عزیزان و جوانان بزرگوار باید بدانید که حفظ و حراست اسلام و کشور اسلامی و دین حق از بزرگترین طاعاتی است که از صدر عالم تا‌کنون انبیای معظّم و اولیای بزرگ ـ صلوات الله علیهم اجمعین ـ در راه آن کوشش جانفرسا نموده و از هیچ فداکاری دریغ ننموده اند و تربیت و تعلیم و تعلم فنون نظامی در راه این هدف ارزنده ترین ارزشهاست، و تا شما جوانان بیدار و سایر قشرهای ملت بزرگ با این شور و شعور در صحنه حاضرید به کشور و جمهوری اسلامی آسیبی نخواهد رسید.» (صحیفه امام، ج15، ص386ـ387)

:small_orange_diamond:آیا این عبارت «آحاد مردم یکی یکیشان تکلیف دارند برای حفظ جمهوری اسلامی، یک واجب عینی، اهم مسائل واجبات دنیا، اهم است، از نماز اهمیتش بیشتر است؛ برای اینکه این حفظ اسلام است، نماز فرع اسلام است. این تکلیف برای همۀ ماست» (صحیفه امام، ج19، ص486) و یا این عبارت «حفظ اسلام یک فریضۀ الهی است، بالاتر از تمام فرایض؛ یعنی، هیچ فریضه‌ای در اسلام بالاتر از حفظ خود اسلام نیست. اگر حفظ اسلام جزء فریضه های بزرگ است و بزرگترین فریضه است، بر همۀ ما و شما و همۀ ملت و همۀ روحانیون حفظ این جمهوری اسلامی از اعظم فرایض است.» (صحیفه امام، ج15، ص329)، علاوه بر نشان دادن اوجب واجبات بودن حفظ نظام جمهوری اسلامی، نشاندهنده این نیست که همان موقع هم که امام اوجب واجبات را برای امور اسلام به کار برد، همین مفاد منظورش بوده است؟!
(یادآوری می‌شود که جمله «اهتمام به امور مسلمین از اوجب واجبات است» مربوط به سخنرانی امام خمینی در تاریخ 10 خرداد 1357 است که طبیعی است که چون هنوز انقلاب به پیروزی نرسیده، «حفظ نظام» را به معنای «نظام جمهوری اسلامی» به کار نبرد؛ اما از آنجا که در مقام تشویق مردم به براندازی حکومت شاه است، همانجا نیز واضح است که منظورش از «امور مسلمین» به دست گرفتن حکومت است؛ نه صرف پرداختن به کارهای مسلمانان.)

:small_blue_diamond:البته همین تعابیر نشان می‌دهد تحلیل مغرضانه برخی از افراد همانند محسن کدیور از این تعبیر «حفظ نظام از اوجب واجبات است» بدین صورت که مدعی‌اند حضرت امام، حفظ نظام را نه واجب مقدمی بلکه واجب نفسی می‌دانست! و بلافاصله با تمجید از آیت‌الله منتظری ادامه می‌دهند: «... در مقابل، مرحوم (آقای) منتظری مصلحت نظام را واجب نفسی نمی‌دانست و آن را واجب مقدمی و طریقی برای اقامه عدالت می‌دانست...!» نیز بکلی دور از اندیشه‌های امام خمینی است.
(برگرفته از کانال یامین پور)

#حوزه_تراز_انقلاب_اسلامى
#امام_سید_روح_الله_موسوی_خمینی

@hawzah_enghelabi

  • طلبه انقلابی

امام خمینی(ره)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی