حوزه تراز انقلاب اسلامی

مطالب تبیینی تحلیلی پیرامون حوزه تراز انقلاب اسلامی

حوزه تراز انقلاب اسلامی

مطالب تبیینی تحلیلی پیرامون حوزه تراز انقلاب اسلامی

حوزه تراز انقلاب اسلامی

طلبه انقلابی طلبه ای است که در ساحت های باور، ارزش و رفتار، انقلابی باشد.

شهدای روحانی

دوشنبه, ۵ فروردين ۱۳۹۸، ۰۱:۲۳ ب.ظ

✳️ #شهید_عبدالله_میثمی


🔹سال ۱۳۳۴ در شهر اصفهان متولد شد. تولد او مصادف با شب ولادت حضرت امیرالمؤمنین (ع) بود. بعد از سپری کردن دوره نوجوانی خود را در مسیر فراگیری دروس حوزوی و روحانیت و طلبگی قرار داد. در سال ۱۳۵۳ به همراه برادر شهیدش (حجت‌الاسلام رحمت‌الله میثمی) و چند تن دیگر از دوستانش، به قم هجرت کردند و در مدرسه «شهید حقانی» ساکن شد و به تعلیم و تربیت و تکمیل دروس دینی پرداخت.

🔹عبدالله که در کنار درس به مبارزه با رژیم نیز مشغول بود و به همراه چند طلبه دیگر در همین سال دستگیر و راهی زندان شد. شهید میثمی که ۳۰ ماه از عمر پرثمرش را در زندان ستم‌شاهی به سر برده بود، در سال ۱۳۵۷ به دنبال مبارزات قهرمانانه‌ی ملت رشید ایران به رهبری حضرت امام خمینی (ره) از زندان آزاد شد و پس از رهایی، با روحیه‌ی انقلابی خود در جهت به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی از اهدای هر آنچه که در توان داشت، کوتاهی نکرد.

🔹از آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه جمهوری اسلامی ایران، عبدالله جنگ را یک نعمت بزرگ و یک سفره‌ی گسترده‌ی الهی می‌دانست و معتقد بود که هرکسی بیشتر بتواند در جنگ شرکت کند، از این سفره‌ی الهی بیشتر بهره برده است.

🔹پس از ۳۰ ماه خدمت و تلاش شبانه‌روزی در منطقه‌ی کهکیلویه و بویراحمد، به عنوان «مسؤول دفتر نمایندگی حضرت امام (ره)» در منطقه‌ی نهم (فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد) منصوب شد. سپس به عنوان «مسئول نمایندگی امام (ره) در قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ره)» که قرارگاه مرکزی و هدایت کننده تمامی نیروهای سپاه و بسیج و سایر نیروهای مردمی بود برگزیده شد.

🔹عبدالله همواره مسؤولیت عظیم فرماندهان و نیروهای رزمنده و امانت سنگین و بار مسئولیت شهدا را یادآوری می‌کرد و می‌گفت:

«خدا می‌داند اگر پیام شهدا و حماسه‌های آنها را به پشت جبهه منتقل نکنیم، گنهکاریم.»

🔹این عالم وارسته و روحانی مبارز که با درک تکلیف و شناخت زمان، خدمت در جبهه‌ها را بر همه چیز ترجیح داده بود، به رزمندگان گوشزد می‌کرد: «اگر به خاطر مشکلات و به اسم پایان مأموریت و غیره بخواهیم برگردیم، نوعی سقوط است. برادران پیوسته از خدای خود بخواهید که توفیق ادامه‌ی نبرد را از ما نگیرد.»

🔹سرانجام همان‌طور که در شب دوم عملیات کربلای ۵ به دوستان گفته بود: «من در این عملیات اجر خودم را از خدا می‌گیرم.» از ناحیه‌ی سر مورد اصابت ترکش قرار گرفت و مصادف با شب شهادت حضرت زهرا (ع) به شهادت رسید.

🌷شادی روح شهدا صلوات🌷

#حوزه_تراز_انقلاب_اسلامى

🆔 @hawzah_enghelabi

  • طلبه انقلابی

شهدای روحانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی