حوزه تراز انقلاب اسلامی

مطالب تبیینی تحلیلی پیرامون حوزه تراز انقلاب اسلامی

حوزه تراز انقلاب اسلامی

مطالب تبیینی تحلیلی پیرامون حوزه تراز انقلاب اسلامی

حوزه تراز انقلاب اسلامی

طلبه انقلابی طلبه ای است که در ساحت های باور، ارزش و رفتار، انقلابی باشد.

✳️عدالت خواهی و انقلاب اسلامی

دوشنبه, ۵ فروردين ۱۳۹۸، ۰۱:۰۰ ب.ظ

📝عدالت خواهی در بستر انقلاب (۴)

🔹عدالت خواهی در بستر انقلاب، یعنی نقد دلسوزانه وضعیت موجود همراه با پیشنهاد سازنده، یعنی همان نقد انقلاب در قالب نظام. 

🔹امیدزا بودن، نقاط ضعف و قوت را در کنار هم دیدن، مطرح شدن نقد و پیشنهاد سازنده در کنار هم، از نشانه های این گفتمان و نقد است.

🔹به عنوان نمونه می توان به نقد های  #مقام_معظم_رهبری در موضوعات مختلف اشاره کرد نقد ایشان به عملکرد نهادها و سازمان ها و عملکرد دولت از این جمله است. ایشان همیشه در سخنان خود به نقد عملکرد نهادها و سازمانها می پردازند اما در کنار بیان نقاط ضعف، نقاط روشن و امیدوارکننده را بیان می کنند و در انتها توصیه های ناب و راهبردی خود را بیان می کنند. مخاطب با شنیدن سخنان و نقد های مقام معظم رهبری هیچ وقت احساس ناامیدی و ضعف نمی کند بلکه احساس بالندگی و زنده بودن خط امام و باورها و ارزشهای انقلاب کرده و پویایی نظام اسلامی را احساس می کند. 

🔹در سطح پایین تر، بچه های انقلابی در حوزه و دانشگاه و ...هستند که با داشتن انتقاد از نهادها و افراد، با نگاه به توصیه های رهبر معظم انقلاب و آرمانها و ارزشهای انقلاب، نقد دلسوزانه همراه با عمل دارند. 

#اردوهای_جهادی نمونه عمل این بچه ها نسبت به رفع فقر و تبعیض و کمک به محرومان است. اردوهای جهادی ولو فقر و محرومیت و مشکلات محرومین را انعکاس می دهند ولی امید زاست. اما روش ناپخته فلان مجموعه دانشجویی عدالتخواه که دلسوز هم هست به ناامیدی از ساختارها ختم میشود. سبک مطالبه و سبک نقد و سبک نشان دادن نقاط ضعف مهم است.  

🔹جوان انقلابی فقط یک عامل مطالبه گر نیست بلکه تلاش میکند #انقلاب_در_قالب_نظام را پیش ببرد. انقلاب برایش ثابت است و حرکتش در قالب نظام است ولی دشمن مطالبه گری را به تقابل با نظام هدایت میکند.

🔹آحاد جامعه که دغدغۀ عدالت و آرمان‌های انقلاب را دارند وظیفۀ خود می‌دانند برای قیام به قسط در حد وسع، سایه به سایه روندهای قضائی کشور را دنبال نموده و آنچه را صحیح است تأیید و آنچه را ناقص و یا ناصواب است در چهارچوب قانون و اخلاق متذکّر شوند.

🔹شرط تحقق آن نیز جهاد گفتمانی امید زا در کشور است.

#جنبش_عدالت_خواهی

#حضرت_امام_خمینی

#امام_خامنه_ای 

#حوزه_تراز_انقلاب_اسلامى 

@hawzah_enghelabi

  • طلبه انقلابی

گفتمان عدالت خواهی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی