حوزه تراز انقلاب اسلامی

مطالب تبیینی تحلیلی پیرامون حوزه تراز انقلاب اسلامی

حوزه تراز انقلاب اسلامی

مطالب تبیینی تحلیلی پیرامون حوزه تراز انقلاب اسلامی

حوزه تراز انقلاب اسلامی

طلبه انقلابی طلبه ای است که در ساحت های باور، ارزش و رفتار، انقلابی باشد.

✳️گفتمان عدالت خواهی و انقلاب اسلامی

دوشنبه, ۵ فروردين ۱۳۹۸، ۱۲:۵۸ ب.ظ

📝عدالت خواهی در بستر نظام یا مقابل نظام(۳)

🔹جریان عدالتخواه در سطوح مختلف کشور در حوزه های مختلف همچون طلاب و اساتید حوزه های علمیه، اساتید و دانشجویان دانشگاهها و روزنامه ها و رسانه ها و اعضای گروههای سیاسی موظفند تا در بستر انقلاب و در راستای منافع ملی، با نگاه به آرمانهای انقلاب از یک طرف و  از طرف دیگر درک درست از واقعیات موجود کشور، نقد سازنده داشته باشند.

🔸اشکال کار آن جایی است که برخی گروههای سیاسی و شخصیتهای سیاسی و رسانه های وابسته به آنها به جای در نظر گرفتن منافع ملی، دنبال منافع شخصی و گروهی خود هستند و نه به آرمانها و ارزشهای انقلاب توجهی دارند و نه به واقعیت موجود و نیاز کشور.

🔸این عده منافع خود را با شعار آزادی و عدالت طلبی دنبال می کنند و این همان ملاحظه ای است که رهبر معظم انقلاب توصیه کردند و فرمودند "مواظب باشید تا از عدالتخواهی، استفاده ابزاری صورت نگیرد." 

🔸خروجی جریان عدالت خواهی در برخی گروههای سیاسی برای انقلاب و نظام اسلامی، یکی است چه جریان احمدی نژادی باشد و چه اصلاح طلبان غربگرا. بنای جریان #احمدی_نژاد شکستن ساختارها است ولی به نام انقلاب و جریان #اصلاح_طلب_غرب_گرا نیز بنایش خراب کردن نظام است اما به نام #نظام_غرب.

🔸جریانهای عدالتخواهی که از سر نادانی با طرح غرب همراهی میکنند، زدن و خراب کردن نظام است اما به نام #عدالت. 

🔸علاوه بر استفاده ابزاری از عدالتخواهی، یکی از آسیبهای دیگر، نقد غیر منصفانه و همراه با غفلت و نگاه جزئی نگر است. عمدتا افرادی دچار این آسیب می شوند که نگاه جزء نگر به عدالت خواهی دارند و خود را آرمانگرا می بینند و در نهایت، عدالتخواهی شان در بستر نظام اسلامی نیست و نهایتا نتیجه عملکردشان، ایجاد یاس و القای ناامیدی از انقلاب و سیاهنمایی از  وضعیت کشور است.

🔸این افراد که خود را انقلابی هم می دانند عدالتخواهی شان یک جانبه بوده و درک درستی از شرایط زمان ومکان ندارند. این افراد چه طلبه باشند و چه دانشجو، با برجسته کردن خلاها و مشکلات موجود، انقلاب و انقلابیون را با مشکلات موجود گره می زنند و یا با ایجاد یاس و ناامیدی، در زمین دشمن بازی کرده و تیشه به ریشه انقلاب می زنند.

🔸به عنوان نمونه، به مطالعه موردی صفحه اینستاگرامی یک طلبه ای که این روزها خود را عدالت طلب معرفی می کند پرداختم. اولین احساسی که بعد از خواندن پستهای ایشان، به مخاطبین دست میدهد احساس یاس و ناامیدی از انقلاب و به نوعی ناکارآمد نشان دادن نظام و القای یک تصویر سیاه از وضعیت گذشته و حال و آینده انقلاب است. فقط سیاهی دیدن است و بس و هیچ روشنی و سفیدی دیده نمی شود.

نظرات مخاطبین و کامنتهای این صفحه هم در پستهای مختلف قابل توجه بود تقریبا اکثر مخاطبین در سیاهنمایی انقلاب و بی فایده بودن این نظام و بعضا بد و بیرا گفتن به حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری و انقلابیون از هم سبقت می گیرند و مدیر این صفحه هم هیچ واکنشی نسبت به این تهمتها و ناسزاگویی ها و ... ندارد.

🔸در عدالت خواهی جزء نگر، عدالت برایشان مهم است و قانون کشک است و وحدت مردم فرع است. لذا خروجی اش ضربه های کلان اجتماعی در حوزه فساد و عدالت است. 

🔸در این عدالتخواهی، جزئیات دیده می شود ولی کلیت حرکت انقلاب دیده نمی شود. در این عدالتخواهی اساسا مصداق را اندازه ای که خودش میپسندد میبیند. #اصل_و_فرع برایش بی معنی است. لذا همیشه اصول را فدای فروع میکند اصل یعنی این مورد خاص و فرع قانون است و اخلاق است وحدت و همه چیز. میتوان به جد مدعی شد که این روش ذبح کردن عدالت خواهی است.

✅در ادامه به چگونگی عدالتخواهی در بستر انقلاب اشاره خواهد شد.

#جنبش_عدالت_خواهی

#حضرت_امام_خمینی

#امام_خامنه_ای 

#حوزه_تراز_انقلاب_اسلامى 

@hawzah_enghelabi

  • طلبه انقلابی

گفتمان عدالت خواهی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی