حوزه تراز انقلاب اسلامی

مطالب تبیینی تحلیلی پیرامون حوزه تراز انقلاب اسلامی

حوزه تراز انقلاب اسلامی

مطالب تبیینی تحلیلی پیرامون حوزه تراز انقلاب اسلامی

حوزه تراز انقلاب اسلامی

طلبه انقلابی طلبه ای است که در ساحت های باور، ارزش و رفتار، انقلابی باشد.

✳️گفتمان عدالت خواهی و انقلاب اسلامی

دوشنبه, ۵ فروردين ۱۳۹۸، ۱۲:۵۳ ب.ظ

📝عدالت خواهی (۲)

🔹عدالت در حوزه های مختلف ابعادی همچون عدالت اقتصادی، عدالت سیاسی، عدالت فرهنگی و اجتماعی و امنیتی و ... دارد. این ابعاد بر هم تاثیرگذارند و اجرای آنها، الزامات خود را می طلبد. به نظر می رسد که امنیت، پیش شرط لازم برای اجرای عدالت می باشد و سیستم و نظام بدون امنیت قابلیت اجرای عدالت را ندارد.

🔹برای عملیاتی شدن عدالت لازم است بسترهای اولیه شکل گیرد. تشکیل یک نظام یکپارچه و تصویب قوانین نشات گرفته از دستورات اسلامی و اجرای این قوانین و برنامه های لازم در راستای رسیدن به اهداف تدوین شده از ملزومات اجرای عدالت است. سیستمهای نظارتی نیز بر اجرای عدالت از مرحله تدوین برنامه ها و قوانین تا اجرای درست آن نظارت دارند و می بایست مانع از انحراف شوند.

هر کدام از این خرده سیستمها درست عمل نکنند عدالت اجتماعی به طور کامل عملیاتی نمی شود و حس تبعیض و فساد و بی عدالتی و نارضایتی جای آن را می گیرد.

🔹البته اجرای عدالت در همه حوزه ها صرفا به معنای مساوات و برابری نیست. لازمه رسیدن به عدالت رفع تبعیضها، رفع فقر، حمایت از قشرهای مستضعف و مظلوم و ستمدیده و کمک به محرومان جامعه و مد نظر قرار دادن استحقاقهاست و این رفتار عین عدالت است.

جریان دادن انقلاب در بستر نظام برای مبارزه با نظام غرب یک حرکت انقلابی است.

🔹امروزه برخی از مشکلات و خلاء های موجود باعث شده که نظام اسلامی در اجرای کامل عدالت با مشکلاتی مواجه شده است. این مشکلات عمدتا به دلیل نگاه غیراسلامی و معطوف به خارج و نگاه لیبرال_ سرمایه داری مدیران و یا قرارگرفتن افراد نالایق در سطوح مختلف تدوین و اجرا می باشد.

🔹عده ای در نقد وضعیت موجود و مشکلات ناشی از عدم اجرای درست قوانین، دو ملاحظه مهم مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری پیرامون عدالتخواهی را رعایت نکرده و عدالت را ابزاری برای رسیدن به منافع خود کرده و یا از روی غفلت و نادانی و به صورت غیر منصفانه، در سیاهنمایی وضعیت کشور عدالت را قربانی می کنند و در امتداد حرکت دشمنان نظام فعالیت می کنند.

🔹سر دست گرفتن عدالت و مبارزه با فساد به دلیل عدم رعایت عقلانیت از یک سوی و اخلاق و معنویت از سوی دیگر قابل قبول نیست و ندانسته در پازل دشمن بازی کردن است و به نوعی رویکرد تقابل با نظام انقلابی را دنبال می کنند که خروجیش قطعا به سود نظام غرب است.

🔹اساسا همه دعوای امروز بر سر ساختار و نظام انقلابی است. بقیه حرفها همه اش بهانه است. دشمنان قسم خورده نظام و انقلاب تلاش دارند تا با سیاهنمایی و ناکارآمد نشان دادن انقلاب و  بزرگنمایی مشکلات، روحیه انقلابی در مردم را به ناامیدی و یاس تبدیل کنند و گفتمان انقلاب اسلامی را به ناکارآمدی متهم کنند. آنان برای نابودی روحیه انقلابی مردم ایران، نظام انقلابی را که اصلی ترین عامل حفظ انقلاب در مردم بوده، نشانه گرفتند لذا غول رسانه ای خود را برای تخریب چهره انقلاب و روحیه انقلابی مردم براه انداختند و در این چهل سال عملیات روانی سنگینی را علیه نظام اجرا کردند. در نهایت همه این فشارها به تاکتیک #انقلاب_در_مقابل_نظام ختم می شود.

در پست بعدی به چرایی و چگونگی  عدالتخواهی در بستر انقلاب اشاره خواهد شد.

#جنبش_عدالت_خواهی

#حضرت_امام_خمینی

#امام_خامنه_ای 

#حوزه_تراز_انقلاب_اسلامى 

@hawzah_enghelabi

  • طلبه انقلابی

گفتمان عدالت خواهی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی